Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Γιατί να το διαβάσω στην τάξη; Γράφουν και προτείνουν ηΤζελίνα Βογιατζόγλου και η Χρύσα Κουράκη, στη Λέσχη ανάγνωσης


Γιατί να το διαβάσω στην τάξη; Γιατί όλη η ελληνική και παγκόσμια ιστορία χωράει σε ένα βιβλίο! Γράφουν και προτείνουν ηΤζελίνα Βιγιατζόγλου και η  Χρύσα Κουράκη, στη Λέσχη ανάγνωσης:




Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου: Το φιλί της λύκαινας, εκδ. Πατάκη

 «Ιδιόρρυθμος, άμυαλος, ανάποδος, ριψοκίνδυνος και μυθομανής», είναι κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που έδινε στον πατέρα της η Δάφνη η μαμά του Φραγκίσκου. Δεν τον συναντούσε. Δεν ήθελε! Ο δωδεκάχρονος Φραγκίσκος όμως ήθελε! Και να τον συναντήσει και να τον γνωρίσει και να τον αγαπήσει. Η ευκαιρία δόθηκε ένα καλοκαίρι που ο Φραγκής (έτσι τον έλεγε ο παππούς) αποφάσισε να μην ακολουθήσει τους Προσκόπους στην κατασκήνωση και ζήτησε να περάσει το καλοκαίρι του με τον παππού Πέτρο στην Αμφίπολη.
     Από το πρώτο λεπτό της συνάντησής τους ο Φραγκής ένιωσε πως το καλοκαίρι του θα ήταν αλλιώτικο, συναρπαστικό, γεμάτο αποκαλύψεις. Και είχε δίκιο! Έμαθε τα πάντα: πώς ο παππούς γνωρίστηκε με τη γιαγιά Ολυμπία, γιατί χώρισαν, γιατί εξαφανίστηκε από τη ζωή της κόρης του, πού ήταν τόσα χρόνια…. Και μαζί με την ιστορία του παππού του μπροστά στα μάτια του ξετυλίχθηκε και η ιστορία της Ελλάδας, της Ευρώπης, του κόσμου ολόκληρου!
     Μαζί τους, αχώριστες σύντροφοι, τρεις λύκαινες: μία πραγματική, μία συμβολική και μία αλληγορική (όπως διαβάζουμε και στο οπισθόφυλλο του βιβλίου), συμπληρώνουν την παρέα! Ο ρόλος της καθεμιάς διαφορετικός, μα εξίσου σημαντικός!  
   Από την άκρη της αριστοτεχνικής συγγραφικής πένας της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου ξετυλίγονται νήματα που ενώνουν την ιστορία του Φραγκή με πολλά διαφορετικά μεταξύ τους σύγχρονα θέματα. Το προσφυγικό, η μετανάστευση, οι πόλεμοι, οι δικτατορίες, οι ανθρώπινες σχέσεις σε όλες τους τις διαστάσεις, η φιλοζωία, η εξαφάνιση των ειδών, η απώλεια… είναι μερικά από αυτά τα νήματα! Που όμως δεν μπερδεύονται ούτε μία στιγμή, δεν δημιουργούν κόμπους, δεν «συγκρούονται», αλλά πλέκουν έναν στρωτό, υπέροχο, τέλειο μυθιστορηματικό ιστό, ο οποίος κλείνει με ένα έξυπνο τέχνασμα που σε κάνει να αναρωτιέσαι: «Διάβασα μυθιστόρημα ή μια αληθινή ιστορία;» 

                                      Φυσικά και θα το διαβάσουμε στην τάξη
                                 Και δεν θα ξέρουμε τι να πρωτοδιαλέξουμε!
  • Να δημιουργήσουμε και να παρουσιάσουμε project: για τις δικτατορίες ανά τον κόσμο, για τους λύκους, για την μετανάστευση και την προσφυγιά….
  • Να βρούμε και να ακούσουμε τα τραγούδια που αναφέρονται στο βιβλίο…
  • Να επενδύσουμε εμείς μουσικά κάποια αποσπάσματά του…
  • Να απεικονίσουμε τις περιπλανήσεις του παππού Πέτρου, χρησιμοποιώντας έναν χάρτη, χρωματιστό σπάγκο και πινέζες…
  • Να μελετήσουμε την μακεδονίτικη αρχιτεκτονική…
  • Να μελετήσουμε τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης (και τι ωραία θα ήταν να μπορούσαμε και να τον επισκεφθούμε)…
  • Να μιλήσουμε με τους δικούς μας παππούδες και να καταγράψουμε δικές τους παλιές ιστορίες…