Δευτέρα 12 Αυγούστου 2019

"Η χαρά, η αγάπη και τα δάκρυα" - από την Αγγελική Παπαθανασίου


  




Η κυρία Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου είναι από τις αγαπημένες μου συγγραφείς. Μου έχει προσφέρει μοναδικά λογοτεχνικά ταξίδια, με τους ήρωες των βιβλίων της να μου κρατούν υπέροχη συντροφιά. 

Πριν από λίγο καιρό, έφτασε στα χέρια μου σε επανέκδοση από τις εκδόσεις Σαΐτη, το βιβλίο της κυρίας Πέτροβιτς με τίτλο Η Χαρά, η Αγάπη και τα Δάκρυα. Η εικονογράφηση του βιβλίου είναι της Κατερίνας Βερούτσου. Από την πρώτη στιγμή που το κράτησα στα χέρια μου, το υπέροχο εξώφυλλό του μαγνήτισε το βλέμμα μου. Αλλά και οι εικόνες του βιβλίου μοιάζουν με πίνακες ζωγραφικής. Πραγματικά έργα τέχνης!

Το βιβλίο της κυρίας Πέτροβιτς περιλαμβάνει τρία κλασικά παραμύθια. Εκείνα τα παραμύθια που μιλούν για πρίγκιπες και βασιλιάδες, πριγκίπισσες και ατρόμητα παλικάρια. Ήρωας των παραμυθιών της είναι ο Νικήτας, ένα γενναίο και καλό παλικάρι, που θα περάσει αρκετές δοκιμασίες. Άλλωστε, χαρακτηριστικό στοιχείο των κλασικών παραμυθιών είναι οι δοκιμασίες των ηρώων. 



Το βιβλίο με ταξίδεψε στην παιδική μου ηλικία. Η γραφή της κυρίας Πέτροβιτς γεμάτη ευαισθησία, αγάπη και λυρικότητα. Όπως αναγράφεται και στο οπισθόφυλλο, απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Σε παιδιά και ενήλικες. Πρόκειται για ένα βιβλίο που δεν μπορεί να διαβαστεί μόνο μια φορά. Είναι από εκείνα τα παραμύθια που διαβάζονται κατά τη διάρκεια των ζεστών μεσημεριών του καλοκαιριού αλλά και τα κρύα βράδια του χειμώνα δίπλα στο τζάκι ή με μια κουβέρτα αγκαλιά.

“Ούτε χρυσάφι, ούτε θησαυρούς, ούτε παλάτια θέλω” αποκρίθηκε ο Νικήτας. Σε τίποτ’ απ’ αυτά δε βρίσκεται η δική μου η χαρά. Το μόνο που θα μου τη φέρει πίσω είναι να ελευθερώσεις τους ανθρώπους – νέους, γέρους και παιδιά που έχεις ρίξει άδικα στη φυλακή. Κι έπειτα να κόψεις όσους φόρους παίρνεις από τους ανήμπορους και τους φτωχούς.

Τι ζητά ο αναγνώστης από ένα βιβλίο; Να ευφρανθεί η ψυχή του. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά η συγγραφέας και φροντίζει να προσφέρει στους αναγνώστες της εξαιρετικά κείμενα. Ταξιδέψτε μαζί με τον Νικήτα και την Ερμιόνη σε πολιτείες μακρινές, διώξτε μαζί τους κακούς αφεντάδες και αφήστε την αγάπη και τη χαρά να σας πλημμυρίσουν.

Και κράτησε κοντά της τον Νικήτα η Ερμιόνη, που είχε κρύψει τη μεγάλη του αγάπη σ’ ένα κόκκινο τριαντάφυλλο, που ήξερε να ψιθυρίζει τ’ όνομά της έτσι που να δείχνει τη λατρεία που της είχε, που χαμογελούσε όση κούραση κι αν ένιωθε, αφού οι κόποι του ήταν για το δικό της χατίρι. Και τον αγάπησε κι εκείνη με μια αγάπη που ήξερε να κρύβεται σε πράγματα απλά.




--------------------------------
Εκδόσεις: Σαΐτη (2019), ISBN: 978-960-487-368-5